søndag 3. oktober 2010

Storm inviterte til trening i dag

Og jeg takket ja. Det ble spor og lydighetstrening i all ensomhet på Hvaltjern. Spor med 8 pinner ut og 8 pinner inn. Liker det. Under kan du se bildebevis.

Fri ved fot, holdt etter vendinger, temposkifter og lange sekvenser uten belønning. Storm var rimelig gira, ordentlig moro. Innkalling med stå og dekk, veldig kvikk Storm. Bremsespor etter både dekk og stå. Men kan enda ikke ha så lange avstander som øvelsen krever, da kommer han rett inn til meg i stedet. Avsluttet med en avstandskommandering som er dritrask og morsom å se på, men med ørlitegrann fremdrift.


Ikke en slange, men dagens provisoriske sporline. Thomas hadde nemlig vasket og ryddet bilen min innvending, ryddet ekstra godt for min sporline var søkkvekk fant jeg ut idet jeg skulle ta Storm ut av bilen og gå sporet. Skulle jeg drite i sporet og dra hjem, nei søren heller. Så jeg koblet sammen turbåndet og lydighetsbåndet og lydighetshalsbåndet og gjorde det beste ut av det. Funka som f.. det, måtte bare nøkke litt hardt rundt et tre en gang. Min provisoriske line gled ikke like fint i terrenget som sporlina gjør. Hehe. Men Storm gjorde jobben og taklet ulendt terreng og myr og alle utfordringer jeg hadde laget veldig fint. Vi møtte på en familie som grillet pølser (første gang vi har opplevd) og da stoppet Storm opp og lurte fælt på hva de gjorde her ute i sporet vårt. Men tok fint opp sporet igjen etter å ha kommet på hva det var vi holdt på med.


Dreamteam =)

Ingen kommentarer: