søndag 8. mai 2011

Årets og ukas andre sporstevne

Klasse C
NSCHK, Avd. Indre Østfold
Dommer: Sverre Kirkemo (spor), Anne Marit Traaholt

Nr.ØvelseKoeffKarak.PoengDommers Kommentar
1Lineføring4728Noe kort line, pendler, trekker i lina, sperrer
2Gå forran i line30,0IGDKx2, Utfører ikke
3Dekk under marsj28,517Fører sakker farten
4Innkalling fra sitt2816Bra fart, ser noe på bakken og støter i fører, skjev innsitt.
5Kryp50,0IGReiser seg, DK
6Apportering5840Tygg, DK fra fører, bra fart og opptak.
7Fritt hopp over hinder m/sitt49,538Bra, skjev innsitt.
8Fellesdekk med skudd50IGDK ned, reiser seg etter 2,15 min.
Sum lydighet139
9Budføring med skudd40IG
10Sporoppsøk71070
11Spor 1km1900
Sum spesialøvelser70
Totalpoeng209

Storm gikk av sporet og vi brukte 4 minutter for mye, og røk på tidsfeil. Vi fant 7 pinner inkludert slutten, og jeg er veldig fornøyd med at vi fant tilbake til sporet etter å ha vært på en skikkelig rundttur i Indre Østfolds skog. Vi hadde fått 9 for sporet, og det ganget med koeff. på 19 er en god del poeng. Sporoppsøket var dritbra - derav 10 poeng der =) Jeg var rimelig skuffa og rett og slett forbanna når jeg fikk vite at vi ikke rakk det med så liten margin, men sånn er det. Vi fikk iallefall en god erfaring på det å gå seg bort og finne veien tilbake! Også synes jeg det var moro å se fremgangen i sporoppsøket, der lærer han fort. Verre med kryp og forangående i line. Fryktelig vanskelig visst! Fellesdekk med skudd lå han denne gang i 2 minutter, før han kom tuslende. Nå skal jeg strekke tiden, han skal få ligge i 10 minutter. JEG bestemmer nemlig når han får reise seg opp. Pøbel. Skuddet plaget han ikke i dag, hverken i dekken eller i budføringa. Budføringen skulle utføres på en grusvei som blir brukt til å lufte bikkjene på, jeg visste jo hva Storm kom til å gjøre da. Han føk rett bort til nærmeste tisseflekk og markerte. ARRGHHH! Jeg kjenner jeg koker innvending når han gjør sånt. Jeg brøt og gikk rett bort, tok han i barten og fortalte han at det ikke var greit. Så fikk jeg kjøre en budføring som trening. Jeg løp ved siden av han og figuranten (som for øvrig var den minst engasjerte figuranten jeg har vært borti) kalte på han, og da gjorde han det han skulle og fikk også et skudd på vei bort til figurant. Imens hadde jeg gått tilbake til min posisjon 100 m unna, figuranten sender Storm og han kommer som et olja lyn! Blunker ikke engang når skuddet kommer og har en nydelig innsitt. Veldig fint at jeg fikk den avslutningen med han, han viser at han kan!

Lineføringen i dag var rett og slett ræva, Storm tuslet ved siden av meg. Holdt følge, men ingen kontakt. Ikke på nett. Det er stadig en utfordring med denne sporkondisjonen. Men det er en stigning her syns jeg, sporet blåser jeg i, det sitter og vi lærer mye for hver gang vi går spor. Nå skal kryp, fellesdekk med skudd og 100 m budføring terpes! Så skal du se vi snart kan kvitte oss med noen smultringer =)

Eli, Anders og Line hadde tatt turen "innom" for å se oss gå lydighet, og det var veldig hyggelig! Selv om jeg ikke føler vi fikk imponert noe særlig. Neste gang!

Ingen kommentarer: