søndag 1. mai 2011

Neida, jeg skal ikke ha meg Border Collie, jeg bare er "dagmamma/tante pose" for 4 vakre bebiser og mammaen deres når Geir trenger meg. Og i dag var Storm med for at de for første gang skulle få møte en fremmed hund, attpåtil en stor og sort en MED bart! Det var selvsagt Turid og Geir som hadde "bestilt" dette besøket, og det var gøy å se hvor trygge og nysgjerrige valpene var. Storm oppførte seg svært rolig og viste seg igjen som en stødig hund som er trygg på seg selv. Jeg er i grunn ganske stolt over at T og G ville bruke Storm som pregningshund. Mange hannhunder blir stressa over å ha små valper rundt beina, men Storm bryr seg ikke om det og syns de små lukter interessant. Det er jo viktig for valpene å bli preget av trygge hunder, og få gode erfaringer i møte med andre hunder enn søsknene. Det er spesielt ei lita frøken som syns det var stas med besøk av en bartegutt, artig å se på ;)

Så herved er Storm Andreas i tillegg til brukshund, lydighetshund og utstillingshund erklært pregningshund! :P

Også har vi trent sporoppsøk og brukslydighet i dag. Enkeltdekk med skudd, fri ved fot med kommandering, dekk under marsj og litt fritt hopp over hinder. Jeg har trent en del på sitt under marsj (klasse 3) og plutselig var det bare det han ville gjøre, og ikke dekk under marsj. Mye kulere å sitte a gitt! Så han må overbevises om at jeg vet hva jeg ber om, han trenger ikke tenke sjæl ;)

Ingen kommentarer: